Seger Lager Och Alternativ Strategier


Guide till Stock-Picking Strategies 1313 När det gäller personlig ekonomi och ackumulering av rikedom, är få ämnen mer pratade än aktier. Det är lätt att förstå varför: att spela aktiemarknaden är spännande. Men på denna ekonomiska berg-och dalbana, vill vi alla uppleva uppgångarna utan nedgångarna. I denna handledning undersöker vi några av de mest populära strategierna för att hitta bra lager (eller åtminstone undvika dåliga). Med andra ord, undersök väl plockarnas konst - att välja lager baserat på en viss uppsättning kriterier, i syfte att uppnå en avkastning som är större än marknadens genomsnittliga genomsnitt. Innan vi utforskar den stora världen av stock-picking-metoder, bör vi ta itu med några missuppfattningar. Många investerare som är nya till aktieplockningsplatsen tror att det finns en viss ofelbar strategi som en gång följt kommer att garantera framgång. Det finns inget idiotsäkert system för att plocka lager. Om du läser denna handledning på jakt efter en magisk nyckel för att låsa upp omedelbar rikedom, beklagar vi, men vi vet inte om någon sådan nyckel. Detta betyder inte att du inte kan expandera din rikedom genom aktiemarknaden. Det är bara bättre att tänka på aktieplockning som en konst snarare än en vetenskap. Det finns några orsaker till detta: 131. Så många faktorer påverkar en företags hälsa att det är nästan omöjligt att konstruera en formel som kommer att förutsäga framgång. Det är en sak att samla data som du kan arbeta med, men helt annat för att bestämma vilka nummer som är relevanta. 132. Mycket information är immateriell och kan inte mätas. De kvantifierbara aspekterna av ett företag, till exempel vinster, är lätta att hitta. Men hur mäter du de kvalitativa faktorerna, som företagets personal, dess konkurrensfördelar, dess rykte osv. Den här kombinationen av konkreta och immateriella aspekter gör att plocklagren är en mycket subjektiv, till och med intuitiv process. 133. På grund av det mänskliga (ofta irrationella) inslaget i de krafter som rör aktiemarknaden gör lagren inte alltid vad du förväntar dig att de ska göra. Känslor kan förändras snabbt och oförutsägbart. Och tyvärr, när förtroende blir till rädsla, kan aktiemarknaden vara en farlig plats. 13Basen är att det inte finns något sätt att välja lager. Bättre att tänka på varje aktiestrategi som ingenting annat än en tillämpning av en teori - ett bra gissning om hur man investerar. Och ibland kan två till synes motsatta teorier vara framgångsrika samtidigt. Kanske lika viktig som att tänka på teori, bestämmer hur bra en investeringsstrategi passar din personliga syn, tidsram, risk tolerans och hur lång tid du vill ägna åt att investera och välja aktier. Vid denna tidpunkt kan du fråga dig själv varför plockning är så viktigt. Varför oroa dig så mycket Varför spendera timmar gör det Svaret är enkelt: rikedom. Om du blir en bra aktieplockare kan du öka din personliga rikedom exponentiellt. Ta till exempel Microsoft. Hade du investerat i Bill Gates hjärnbarn vid sin IPO tillbaka 1986 och helt enkelt höll den investeringen, skulle din avkastning ha varit någonstans i närheten av 35 000 vid våren 2004. Med andra ord, en 18-årsperiod skulle en 10 000 investering har förvandlat sig till en cool 3,5 miljoner (Faktum är att du hade haft denna framsyn på tjurmarknaden i slutet av 90-talet, din avkastning kunde ha varit ännu större.) Med avkastning så här är det inte konstigt att investerare fortsätter att jaga efter nästa Microsoft. Utan ytterligare ado kan vi börja med att dela in i en av de mest grundläggande och avgörande aspekterna av aktieplockning: grundläggande analys. vars teori ligger till grund för alla strategier vi utforskar i denna handledning (med undantag för det sista avsnittet om teknisk analys). Även om det finns många skillnader mellan varje strategi, kommer de alla att hitta ett företags värde. Tänk på detta när vi går framåt. Vinstoptionsstrategier Varför jag sällan bokar en förlust på min optionshandel? Obs! Den här artikeln om vinstoptionshandeln anpassades från en 2012-utgåva av Weekly Compounder. mitt gratis veckobrev som innehåller de bästa tipsen, resurserna och idéerna jag stöter på varje vecka. Om du har prenumererat på Weekly Compounder för någon tid, vet du att jag i slutet av brevet innehåller en snabb sammanfattning av mina egna personliga affärer som stängdes från föregående vecka. Och jag listar även den ackumulerade totala optionsinkomst som jag bokar för varje månad. Nu är det som du aldrig någonsin ser att förlora månader eller förlora handel. Allt du någonsin ser är att vinna alternativ handlar. Och det kan bara innebära en av två saker - antingen finns det inga förlorande affärer, eller jag delar inte bara dem med dig. Dissecting My Personal Option Trades Det är sant att jag inte delar nitty-gritty detaljer, omfattande analys eller alla faktorer som är inblandade i min beslutsprocess för varje handel med dig (även om jag faktiskt gör det varje vecka för tjänstemannen Leveraged Investing community), men jag är absolut inte körsbärsplukningsexempel här alls. Faktum är att jag har haft bara en bokad förlust i år (2012) - som skedde tillbaka i mars i beloppet 47,30 på en WM-handel Jag valde strategiskt att stänga tidigt för att frigöra kapital för en serie AAPL-branscher där Jag slutade boka 1955.31 i inkomst för den månaden. Och den enda bokade handelsförlusten 2011 var i oktober när jag verkligen hade min rumpa överlämnad till mig - och förtjänt så eftersom jag misslyckades med att följa mitt eget råd och ingick en serie spekulativa affärer på SHLD utan strukturella fördelar och det var inte just med min egen personlighet (lol - 100 motsatsen till vad jag förespråkar i mitt leveraged Investing-tillvägagångssätt). Så vad är fångsten Så vad händer här Hur kan jag konsekvent vara lönsam så här Hur kan jag få några många vinnande alternativaffärer Har jag upptäckt något sätt att berätta framtiden Tvärtom går mina affärer emot mig hela tiden (tro mig , Jag önskar att de inte skulle). Men de har väldigt reella strukturella fördelar skrivna in i dem, jag använder dem bara på företag som jag är 100 självsäkra, går inte, och när handeln rör sig mot mig, panik jag inte. Till exempel skrev jag 5 40 sätter mot JPM tillbaka den 4 maj (vilket innebär att jag försäkrade eller teoretiskt erbjöd att köpa 500 aktier i JPM 40share). Bokstavligen en vecka senare tillkännagav banken en handelsförlust på flera miljarder dollar (på en handel) och aktierna tankade omkring 25 på följande dagar och veckor (både från slag till vinst och rädsla för en mer aggressiv lagstiftning ). Nyckeln till att vinna alternativstrategier - inte panik Istället för att panikera och boka en förlust, fortsatte jag att rulla ut och utökade det, så jag kunde både behålla netto premiepoäng med varje rulle (köpa tillbaka den främsta månadssatsen för ett belopp och försäljning av framtida månad sätter till ett högre belopp) samt sänker lösenpriset till 38 nivåer. Jag gick också senare in i vissa samtalskalenderutdelningar på JPM. Allt sagt, det var en 133 dagars dalbana. Beståndet började i de låga 40-talet, botten ut i de låga 30-talet och så småningom klättrade tillbaka till där de först började. Jag borde ha tur bara att bryta mig, rätt I själva verket över de 133 dagarna bokade jag mer än 1750 i ackumulerade optionsinkomster på en handel som helt gick mot mig. Om jag måste vara rätt hela tiden för att tjäna pengar handel alternativ. lol - Jag är fortfarande slaveri bort i en bås någonstans som förbannar mina företags mästare och ber om himlen på natten för en utväg. Att vara under vattnet på en alternativ handel betyder inte nödvändigtvis att du drunknar. eller förlora OK - några viktiga punkter. Den första punkten är att ja, en handel kan gå emot mig och det kommer att ge en bokad förlust om jag väljer att helt enkelt stänga den. Till exempel, säger att jag får 100 för att skriva ett alternativ, då handlar handeln mot mig, och det skulle nu kosta mig 200 att köpa tillbaka alternativet. Självklart inte bra. Men vänta en minut - vad händer om jag köper tillbaka det till 200 och sedan ta reda på att jag kan skriva om eller sälja det på ett framtida utgångsdatum och få 250 för det eftersom jag rullar kostnaden för att stänga ut det gamla alternativet i intäkterna från att sälja eller skriva det nya alternativet, så länge jag kan generera en nettokredit på rullen, gör jag fortfarande pengar och lägger till min ackumulerade nettooptionsinkomst (i detta exempel fick jag en initial betalning på 100 och då jag fick ytterligare 50 baserat på nettolånet som producerades av rullen). Det är uppenbarligen mer involverat än det, och det finns andra faktorer som är inblandade (jag tänker troligen också att försöka anpassa strejkpriset på framtida affärer till min fördel), men poängen är att bara för att en handel är undervattens betyder det inte att jag kan inte fortsätta boka och ackumulera extra optionsinkomst på den. Du behöver fortfarande vara försiktig Nu vill jag inte stöta på så oseriös eller glib här. Eftersom heres är den andra punkten - det här fungerar bara när jag är övertygad om att de underliggande aktierna antingen kommer tillbaka till det ursprungliga alternativkurset eller att det så småningom kommer att nå ett pris som jag har kunnat anpassa sig till eller mot. Var försiktig - om du håller med en handel på ett företag med en trasig affärsmodell, eller om du försöker detta med ett vildt övervärderat lager, så kommer du förmodligen att hamna förlora stor tid. Slutligen kan det här vara så abstrakt. Men det är därför som jag dokumenterar min egen personliga handel i detalj varje vecka - så att du inte bara kan se det Leveraged Investing fungerar, men ännu viktigare, varför det fungerar. Håll dig framåt på marknaden. Terrys Tips genomför en optionsstrategi som är avsedd att överträffa marknaden och andra konventionella investeringar. Strategin kräver inte att man väljer rätt lager eller beräknar marknaden. Det handlar i första hand om alternativen på SampP 500 (SPY) och kan användas i en IRA. Terrys Tips Aktieoptioner Trading Blog De 9 faktiska portföljerna som utförs av Terrys Tips har hittills haft en bra 2017. Deras sammansatta värde har ökat 23,8 år, cirka 4 gånger så mycket som den övergripande marknaden (SPY) har avancerat. Den grundläggande strategin som används av de flesta av dessa portföljer är att satsa på vad företaget inte gör snarare än vad det kommer att göra. För det mesta innebär det att välja ett blue chip-företag som du verkligen gillar, särskilt en som betalar en stor utdelning och satsar på att det inte kommer att falla mycket. Du bryr dig inte om den går upp eller blir platt. Du vill bara att det ska falla mer än några punkter medan du håller dina alternativpositioner. Idag vill jag erbjuda en annorlunda satsning baserat på vad ett populärt företag kanske inte gör. Företaget är Tesla (TSLA), och vad vi tror det inte kommer att göra är att flytta mycket högre än det är just nu, åtminstone de närmaste månaderna. Hur man gör 27 på 45 dagar Med ett spel på Tesla Tesla är ett företag som har tusentals passionerade supportrar. De har bjudit upp. Ett av mina favoritalternativ är att välja ett företag jag gillar (eller en som flera personer jag respekterar) och satsa på att det i alla fall kommer att vara platt de närmaste månaderna. Egentligen kan jag oftast hitta en spridning som kommer att göra en bra vinst även om beståndet faller med några dollar medan jag håller spridningen. Idag vill jag dela en investering som vi placerat i en Terrys Tips-portfölj bara igår. För övrigt har denna portfölj samma spridning i fyra andra företag som vi gillar och det har vunnit över 20 under de första två månaderna 2017. Vi har redan stängt två spreads tidigt och återinvesterat pengarna i nya spel. Portföljen är på målet att göra över 100 för året (och det är tillgängligt för Auto-Trade på thinkerswim för alla som inte är intresserade av att placera affärer själva). Hur man gör 50 i 5 månader med alternativ på Celgene Inte bara är CELG på många analytiker Top Picks för 2017-listan, men flera nyligen sökande Alpha-bidragsgivare har lovat bolagets verksamhet och framtid. En artikel sa att få stora cap-biotechproblem har en tydligare resultat - och intäktstillväxt för de närmaste 3-5 åren än Celgene. 20 februari 2017 Idag vill jag dela en idé som vi använder i en av våra Terrys Tips-portföljer. Vi startade den här portföljen den 4 januari 2017, och under de första sex veckorna har portföljen fått 30 efter provision. Det fungerar till ca 250 för hela året om vi kan behålla den genomsnittliga vinsten (vi kan nog inte hålla upp det, men det är säkert en bra start och en positiv påskrift för grundidén). Använda Investors Business Daily för att skapa en optionsstrategi IBD publicerar en lista som den kallar Top 50. Den består av företag som har ett positivt momentum. Vår idé är att kolla listan för företag som vi särskilt tycker om av grundläggande skäl förutom momentumfaktorn. När vi väl har valt några favoriter satsar vi med alternativ som ger en bra vinst om beståndet blir minst platt för de närmaste 45 60 dagarna. I de flesta fall kan beståndet faktiskt falla en liten bit och vi kommer fortfarande att göra vår maximala vinst. De första 4 företagen vi valde från IBD: s Top50-lista var. Göra 36 En Duffers Guide till Breaking Par på marknaden varje år i gott år och dåligt Denna bok kanske inte förbättrar ditt golfspel, men det kan ändra din ekonomiska situation så att du får mer tid för greener och fairways (och ibland woods). Lär dig varför Dr Allen anser att 10K-strategin är mindre riskabel än att äga aktier eller fonder, och varför det är särskilt lämpligt för din IRA. Registrera dig 2 gratis rapporteringsampor Vårt nyhetsbrev nu TD Ameritrade, Inc. och Terrys Tips är separata, oaffärda företag och ansvarar inte för varandras tjänster och produkter. CopyCopyright 2001ndash2017 Terrys Tips, Inc. dba Terrys Tips Anmäl dig för Terrys Tips Gratis nyhetsbrev och få 2 alternativ Strategisrapporter: Hur man gör 70 år med kalenderbredd och fallstudie - Hur den veckovisa Mesa-portföljen gjorde över 100 i 4 månaders inloggning till ditt befintliga konto Now10 Alternativ Strategier Att veta För ofta hoppa handlare i alternativspelet med liten eller ingen förståelse för hur många alternativstrategier som finns tillgängliga för att begränsa deras risk och maximera avkastningen. Med lite ansträngning kan handlare dock lära sig att dra nytta av flexibiliteten och full kraft av alternativ som ett handelsfordon. Med detta i åtanke har vi sammanställt denna bildspel, som vi hoppas kommer att förkorta inlärningskurvan och peka dig i rätt riktning. Alltför ofta hoppa handlare i alternativspelet med liten eller ingen förståelse för hur många alternativstrategier som finns tillgängliga för att begränsa deras risk och maximera avkastningen. Med lite ansträngning kan handlare dock lära sig att dra nytta av flexibiliteten och full kraft av alternativ som ett handelsfordon. Med detta i åtanke har vi sammanställt denna bildspel, som vi hoppas kommer att förkorta inlärningskurvan och peka dig i rätt riktning. 1. Omfattat samtal Förutom att du köper ett valfritt samtal, kan du också delta i en grundläggande täckt samtal eller köp-skriv-strategi. I denna strategi skulle du köpa tillgångarna direkt och samtidigt skriva (eller sälja) ett köpoption på samma tillgångar. Din volym av ägda tillgångar ska motsvara antalet tillgångar som ligger till grund för samtalet. Investerare kommer ofta att använda denna position när de har en kortfristig ställning och en neutral uppfattning om tillgångarna och ser till att generera ytterligare vinst (genom kvittot av köppremien) eller skydda mot en eventuell nedgång i det underliggande tillgångsvärdet. (För mer insikt läs Omfattade samtalstrategier för en fallande marknad.) 2. Gift I en gift strategi lägger en investerare som köper (eller äger) en viss tillgång (till exempel aktier) samtidigt en köpoption för en motsvarande antal aktier. Investerare kommer att använda denna strategi när de är bullish på tillgångspriset och vill skydda sig mot potentiella kortfristiga förluster. Denna strategi fungerar i huvudsak som en försäkring, och etablerar ett våning om tillgångens pris sjunker dramatiskt. (För mer om att använda den här strategin, se Married Puts: A Protective Relationship.) 3. Bull Call Spread I en strategi för tullsamtal kommer en investerare samtidigt att köpa köpoptioner till ett specifikt pris och sälja samma antal samtal vid en högre aktiekurs. Båda köpoptionerna kommer att ha samma löptid och underliggande tillgång. Denna typ av vertikal spridningsstrategi används ofta när en investerare är hausse och förväntar sig en måttlig ökning av priset på den underliggande tillgången. (För att lära dig mer, läs Vertical Bull och Bear Credit Spreads.) 4. Bear Put Spread Bären lägger spridningsstrategin är en annan form av vertikal spridning som tjursamtalets spridning. I den här strategin köper investeraren samtidigt säljoptioner till ett bestämt börskurs och säljer samma antal satser till ett lägre lösenpris. Båda alternativen skulle vara för samma underliggande tillgång och ha samma utgångsdatum. Denna metod används när näringsidkaren är baisse och förväntar sig att underliggande tillgångar pris sjunker. Det erbjuder både begränsade vinster och begränsade förluster. (För mer om den här strategin, läs Bear Put Spreads: Ett brusande alternativ till kortförsäljning.) 5. Skyddsklänning En skyddande krage-strategi utförs genom att köpa ett köpoptionsuttryck och skriva en out-of-the-box - alternativet köpoption på samma gång för samma underliggande tillgång (som aktier). Denna strategi används ofta av investerare efter en lång position i ett lager har upplevt betydande vinster. På så sätt kan investerare låsa in vinst utan att sälja sina aktier. (För mer om dessa typer av strategier, se Dont Glöm ditt skyddskrage och hur en skyddande krage fungerar.) 6. Lång sträckning En långsträckt alternativstrategi är när en investerare köper både ett köp - och säljoption med samma lösenpris, underliggande tillgång och utgångsdatum samtidigt. En investerare kommer ofta använda denna strategi när han eller hon tror att priset på den underliggande tillgången kommer att flytta betydligt, men är osäker på vilken riktning flytten kommer att ta. Denna strategi tillåter investeraren att behålla obegränsade vinster, medan förlusten är begränsad till kostnaden för båda optionerna. (För mer, läs Straddle Strategy A Simple Approach to Market Neutral.) 7. Long Strangle I en långsträngig optionsstrategi köper investeraren ett köp och säljoption med samma löptid och underliggande tillgång, men med olika slagkurser. Satskursen ligger vanligen under strykpriset för köpalternativet, och båda alternativen kommer att vara ute av pengarna. En investerare som använder denna strategi tror att det underliggande tillgångspriset kommer att uppleva en stor rörelse, men är osäker på vilken riktning flytten tar. Förluster är begränsade till kostnaderna för båda alternativen stränglar kommer vanligtvis att vara billigare än straddles eftersom alternativen köps ut av pengarna. (För mer, se Få en stark hållning på vinst med strängar.) 8. Fjärilspridning Alla strategier fram till denna punkt har krävt en kombination av två olika positioner eller kontrakt. I en strategi för fjärilspridningsoptioner kommer en investerare att kombinera både en spetsstrategi och en spridningsstrategi, och använda tre olika strejkpriser. Exempelvis innebär en typ av fjärilspridning att man köper ett samtal (put) alternativ till det lägsta (högsta) lösenpriset, samtidigt som man säljer två alternativa call (put) till ett högre (lägre) lösenpris och sedan ett sista samtal alternativ till ett jämnt högre (lägre) lösenpris. (För mer om denna strategi, läs Inställning av vinstfel med fjärilsspridningar.) 9. Iron Condor En ännu mer intressant strategi är i-ron-condor. I denna strategi har investeraren samtidigt en lång och kort position i två olika strängstrategier. Järnkondoren är en ganska komplex strategi som definitivt kräver tid att lära sig och träna för att behärska. (Vi rekommenderar att du läser mer om denna strategi i Take Flight With A Iron Condor. Ska du flocka till järnkondensatorer och försök strategin för dig själv (riskfri) med hjälp av Investopedia Simulator.) 10. Iron Butterfly Den sista alternativstrategin vi ska demonstrera här är järnens fjäril. I denna strategi kommer en investerare att kombinera antingen en lång eller kort sträcka med samtidig inköp eller försäljning av en sträng. Även om det liknar en fjäril sprids. Denna strategi skiljer sig åt eftersom den använder både samtal och sätter, i motsats till den ena eller den andra. Vinsten och förlusten är båda begränsade inom ett visst sortiment beroende på strejkpriserna för de använda alternativen. Investerare kommer ofta använda alternativa pengar utan att försöka minska kostnaderna och begränsa risken. (För att förstå denna strategi mer, läs Vad är en Iron Butterfly Option Strategy) Relaterade artiklar Artikel 50 är en förhandlings - och avvecklingsklausul i EU-fördraget som beskriver de åtgärder som ska vidtas för vilket land som helst. Beta är ett mått på volatiliteten eller systematisk risk för en säkerhet eller en portfölj i jämförelse med marknaden som helhet. En typ av skatt som tas ut på kapitalvinster som uppkommit av individer och företag. Realisationsvinster är vinsten som en investerare. En order att köpa en säkerhet till eller under ett angivet pris. En köpgränsorder tillåter näringsidkare och investerare att specificera. En IRS-regel (Internal Revenue Service Rule) som tillåter utbetalningar från ett IRA-konto i samband med straff. Regeln kräver det. Den första försäljningen av lager av ett privat företag till allmänheten. IPOs utfärdas ofta av mindre, yngre företag som söker.

Comments